Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

Wat kan ik nog doen met mijn knie?

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Redactieraad 6 maanden, 4 weken geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Mirrie

Om een lang verhaal kort te maken, vorig jaar ben ik gevallen tijdens het fietsen op mijn knie. Doordat mijn knie direct erg dik, blauw en pijnlijk was ben ik direct naar de huisarts gebracht. Hij benoemde dat mijn knie zwaargekneusd was. Omdat ik na 2 maanden nogsteeds last had tijdens het belasten van mijn knie, en dit dus liever ontweek, ben ik terug gegaan. Ook omdat de knie zomaar weer blauw kleurde en opzwelde. De huisarts zei dat ik langzaam op moest bouwen en dit vanzelf weer over zou gaan.

Een half jaar na het vallen ben ik opnieuw naar de huisarts gegaan met dezelfde klachten. Ondanks de pijn al wel minder was geworden, bleef mijn knie af en aan dik en blauw worden. Hij heeft mij vervolgens doorgestuurd naar de orthopeed. Ik heb toen röntgen foto’s laten maken en een mri scan gehad. De orthopeed kon niks vinden, hij kon dus niks voor mij doen.

Nu weer bijna een half jaar later heb ik nogsteeds klachten. Zeker nu het kouder word buiten heb ik regelmatig een zeurend gevoel in mijn knie. Dat ik last krijg van de kou is sinds het vallen, om dezelfde reden ben ik ook de vriezer op mijn werk gaan vermijden.

Omdat de röntgen foto’s, mri en het onderzoek van de orthopeed op niets uit wees zit ik nu een beetje met mijn handen in het haar. Ik hoop dat er toch nog naar voren kan komen wat het kan zijn. De meniscus is in ieder geval uitgesloten, knie had geen rare stand op de mri en röntgen foto’s, er waren geen breuken/scheurtjes te zien. Ook ondervond de orthopeed geen gekkelijke dingen bij het onderzoeken van de knie en lijken de kniebanden ook in orde te zijn.

Ik kan niet precies vertellen waar de pijn vandaan komt. Dit is verspreid over de knie. Bij druk aan binnen en buitenkant ontstaat er een scherpe pijn die uitstraalt tot net boven en onder de knie (zijkanten). Verder ontstaat bij veel bewegen pijn op deze plekken, het is dan minder pijnlijk maar zeker aanwezig. De voorkant word vooral pijnlijk bij kou, gevoelig bij hurken en ook op de knie zitten voelt ongemakkelijk. Tevens ontstaat daar ook steeds de zwelling.

Ik hoop vooral op tips over wat ik aan de hand van mijn klachten uit moet sluiten.

uw verhaal lijkt mij een probleem van de knieschijf
    laat de orthopeed daar maar eens goed naar kijken.
    vaak zit er toch een kraakbeen beschadiging

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Het forum ‘Vraag het de expert’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.