Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

scharnierprothese knie

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Marie 1 jaar geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Marleen

heeft hier iemand ervaring met het plaatsen van een scharnierprothese in een onstabiele knie. Er zit pas een jaar een prothese in maar het lukt niet met deze prothese en in november wordt een scharnierprothese geplaatst.

#1566 Reactie

mirjam

hallo Marleen,

Elf jar geleden heb ik een scharnerprothese gekregen. ik was toen 42. De laatste twee jaar heb ik flink wat problemen: pijnklachten en niet goed kunnen lopen. Ik slik de nodige pijnmedicatie en voel me erg beperkt. D eprothese is erg instabiel en de orthopeed wil zo lang mogelijk wachten met vervanging. Volgens hem kan hij er nog maar 1 keer een nieuwe inzetten. deze gaat dan ook nog niet zo lang meer mee, ongeveer 10 jaar als ik er zuinig op ben. Na dit alles ben ik nog geen 65 jaar en dan ….? Waarschijnlijk heb je geen andere keuze. Ik zou je adviseren :ben er zuinig op.

#1568 Reactie

Iris

Goedendag,
    Er is een prof in België dr van den neucker in Leuven, die meerdere keren een (scharnier) prothese kan plaatsen
    3 keer is geen uitzondering, er is zelfs iemand die haar vijfde knieprothese heeft gekregen aks laatste redmiddel in een knie
    Dus soms is het wel mogelijk , alleen in ned doen ze soms erg moeilijk

#2222 Reactie

Marie

Hoe is het afgelopen met je nieuwe knie? Is de operatie /revalidatie zwaarder dan bij de eerste?
    Ik heb 3 maand geleden een nieuwe knie gekregen maar deze is ook erg instabiel dus er moet een scharnier prothese in en ik ben ook pas 31!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: scharnierprothese knie
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties

Letselschade verhalen