Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

patellofemorale prothese/ vraag orthopeden

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  sylvia 6 maanden, 2 weken geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Chila

Goedendag, fijn dat ik op dit forum terecht ben gekomen.

Ik zou graag in contact komen met mensen die een patellofemorale prothese hebben gekregen.
    Afgelopen maanden is bij mij artrose graad 4 vastgesteld. Vanwege mijn nog lage leeftijd, 44 jr, wilde de orthopeed eerst nog proberen een helifasectomie (weet niet of je het zo schrijft) uitvoeren maar tijdens de scopie bleek dat de artrose ernstiger was dan hij had verondersteld en deze operatie niet uitgevoerd.
    Mij is het advies gegeven na te denken over een patellofemorale prothese. Echter zou ik heel graag ervaringen horen alvorens hierover te beslissen. Tevens heb ik een vraag naar jullie ervaringen mbt orthopeden. Ik heb denk ik een heel kundige orthopeed getroffen, maar de consults lopen altijd gehaast en voel me niet altijd helemaal serieus genomen. Ik wil dus eigenlijk een second opinion en kijken of ik een orthopeed kan zoeken waar ik een betere klik meekan voelen. Voor mij is dat heel belangrijk.

BvD!

#2564 Reactie

Sylvia

Hallo,

Ik heb ook graad 4 artrose beide knieschijven.
    Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn wat betreft de oplossing. Ik ben 51 en loop hier al een paar jaar mee.

Vriendelijke groeten, Sylvia

#2587 Reactie

Chila

Beste Sylvia,

Vanwege het laag aantal reacties, ben ik een ander forum gaan zoeken. Ik zit nu op de Facebook groep knieprothese groep (nederlands) en daar zijn onwijs veel lotgenoten bereid je vragen te beantwoorden.

Ik ben er inmiddels uit dat ik mijn knieschijf ga laten vervangen, als ik ben hersteld van een arthroscopie in juni. Helaas slopende revalidatie. Ik wil eerst weer fit worden.

Mvg, Chila

#2619 Reactie

sylvia

Beste Chila,

bedankt voor je antwoord.
    Ik woon in Noord-Holland, maar heb geen idee welke ziekenhuis de knieschijf prothese kundig kunnen plaatsen.
    Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: patellofemorale prothese/ vraag orthopeden
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties

Letselschade verhalen