Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

knieschijf uit de kom; abulance teruggezet

Dit onderwerp bevat 28 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Fleie 1 jaar, 2 maanden geleden.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Shif

Ik heb 6 weken geleden ook mijn knieschijf uit de
    kom gehad tijdens hockey. Mijn knieschijf is terug gezet in de ambulance. Ik heb nu 6 weken met brace gelopen en krukken. Ik kan mijn knie niet buigen maar kan wel goed lopen (traplopen) met brace om. Ook moet ik met brace slapen en mag die alleen af als ik op de bank lig en mijn been stil hou. Morgen moet ik naar het ziekenhuis en ben daar erg zenuwachtig voor! Weet iemand wat hierna gaat gebeuren..??

#1822 Reactie

Stephano

Heey allemaal,

Ik ben helaas ook bekend met de zo gehete patellaluxatie, ben al aan het stuntelen vanaf mijn 15e jaar. Ik ben nu 23 jaar en in die tussen tijd zijn beide knieschijven wel 13 keer afwisselt uit de kom geweest. ( eerst links, waarna rechts overbelast was en die uit de kom schoot. Waardoor daarna links weer overbelast was en uit de knie schoot en dan was mijn rechterknie weer aan de beurt ).
    Maar afgelopen maandag maakte ik iets mee wat ik niemand gun! Beide knieschijven gingen tegelijkertijd uit de kom, maar ze schoten na een kwartier ook niet terug. Er was geen BHV van het werk in de buurt en had me telefoon ook niet bij me dus besloot om zelf me benen te strekken en me knieschijven terug op z’n plaats te zetten.

Nadat ik dat gedaan heb kwam de BHV aangelopen en vroeg wat er aan de hand was, uiteraard vroeg ik naar een ambulance aangezien ik niet kon opstaan en totaal geen kracht had in mijn benen.

Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen, werden er zoals gewoonlijk foto’s gemaakt waar niks op aan te merken viel. Alleen heb ik gedramd naar verdere onderzoek en nu moet ik 23mei naar het ziekenhuis voor een MRI scan.
    En word er gekeken naar een mogelijke operatie.

Wens iedereen veel sterkte toe en veel kracht.

#1831 Reactie

erik

hoi stephano

hoe is het verder gegaan met de knieen heb je iets om de knieen gehad zoals een brace of een druk verband
    ik heb zelf ook beide knieschijven uit de kom gehad wel steeds na elkaar en met tussen pauzes en heb steeds gips gehad voor 6 weken jij ook

shif

hoe is het bij jouw verder af gelopen

#1846 Reactie

Tiyaa

hoi iedereen,

afgelopen vrijdag is mij ook een patella luxatie overkomen. Mijn linkerknie in dit geval. De laatste keer was februari dit jaar, ook mijn linkerknie. Ik heb dit al vanaf dat ik 10 a 11 was en het gebeurd mij op zn minst 1 x in het jaar (zowel linker als rechter knie). Ik ben er inmiddels aan gewend en weet me elke keer wel wat me te doen staat. Ik mocht absoluut niet zelf rechttrekken. In mijn geval schiet het naar binnen en niet naar buiten. Dan word ik gebracht naar SEH of als er niemand was die me kon brengen dan maar de 112 bellen.

Afgelopen vrijdag ben ik ook kort onder narcose gebracht en was helemaal van mn aprepo (mn eerste keer na al die jaren). Ik was ook heel vervelend en ik schijn veel gepraat te hebben (het had gefilmd moeten worden), maar ik was blijkbaar erg grappig en tegelijkertijd verdrietig. De ambulance broeders hebben het recht getrokken, dus niks van gemerkt. Ik was echter daarna heel duizelig en misselijk en bij aankomst ziekenhuis meteen overgegeven. En dan heb ik het niet eens over de pijn in mijn knie aan de binnen kant van mijn been.

Ik vraag me af? zo een 10 jaar geleden ongeveer heb ik hier ook echt grondig een onderzoek laten doen (in het UMCG duitse chirurg) en hij heeft eindelijk duidelijk kunnen aangeven dat dit chronisch is. Hij had mij 2 opties gegeven: 1.) ik revalideer middels fysio of personal trainer in fitness of zwemmen, duur van minimaal 8 weken 2.) ik laat het opereren, duur minimaal 6 maanden. Hij gaf wel aan dat bij een operatie je ook het eea aan complicaties kan verwachten, maar vooral wanneer je ouder word (ik was toen rond de 18/19). Heeft iemand dit ook meegekregen van de Orthopeed? Ik heb me rot gezocht op internet voor een goed en werkzaam alternatief, maar ik stuit op heel weinig en het komt er op neer dat ik tot nu toe nog steeds bovenstaande twee opties maar heb. Optie 1 gaat voor even goed, maar daarna gebeurd het gewoon weer.. Optie 2 is risico voor een jonge leeftijd die ik nu heb. Ze zeggen altijd “eenmaal aan de knie gesleuteld, zul je rekening moeten hebben met slijtage en krijgt het nabehandelingen”.

Hopelijk weet iemand hier meer over en kunnen/willen jullie mij hiermee helpen! Ik ben zelfs bereid om naar het buitenland te gaan om daar verder onderzocht en behandeld te worden.

Ps.: ik slaap met mijn brace, ik neem geen risico’s meer het gebeurd nu te vaak en het is te zwak en het doet ook pijn.

#1847 Reactie

erik

hoi tiyaa

ik zit zelf ook met het zelfde heb nu inmiddels 4 keer mijn linker knieschijf uit de kom gehad en moest steeds 6 weken in het gips zo koker en er is tegen mij gezegd dat het beter is om me te laten opereren want nu krijg je ook steeds schade
    het zou inderdaad wel zwaar worden met revilidatie eerst een week of 6 in het gips en daarna veel fysio totaal herstel tijd tussen de 6 en 9 maanden

maar heb je ook wel eens gips gehad dan

#1866 Reactie

Ellieee

Hoi allemaal,
    3 maanden geleden is ook mijn knieschijf uit de kom gegaan tijdens korfbal toen ik een rare beweging maakte. Na 30 min was de ambulance er en die heeft hem weer teruggezet. Vervolgens naar het ziekenhuis gegaan en foto’s gemaakt. Er was niks gebroken. Ik kreeg een brace van mijn bovenbeen tot aan mijn enkel. Die heb ik 1 week om gehad toen terug naar het ziekenhuis voor een andere brace. Deze mocht ik om de week verstellen in de graden van buigen. Ook snachts moest ik deze brace om. Mri gehad en hoefde niet geopereerd te worden.Intussen ben ik volop bij de fysio aan het trainen voor meer spieren rondom mijn knie. Deze spieren waren helemaal weg. En het heeft dus ook een tijdje geduurd tot ze weer terug waren. Na de zomervakantie mag ik hopelijk weer beginnen met korfballen. Ik mag nooit meer zonder brace korfballen. Maar het komt goed en hopelijk ook bij jullie.
    Groetjes!

#1963 Reactie

Milo Vannoppen

hallo iedereen ik heb voor de 2de keer mijn knieschijf uit de kom gehad nu ben ik een maand verder en kan ik alles terug doen maar heb schrik dat het opnieuw zou gebeuren ik zelf zou willen dat ze het opereren want ik ben nog maar 15 jaar en wil er niet mijn hele leven mee verder sukkelen ik ga elk jaar ook snowboarden maar ik weet niet of dat wel gaat gaan weet iemand of snowboarden kwaad kan want ik wil da niet op zo’n berg aan de hand krijgen he de 1ste en de 2de keer waren bijden tijdens het voetballen gebeurt de eerste keer was er ook een stuk uit mijn knieschijf en toen had ik ook 6 maanden moeten revalideren en kine de 2de keer was na die 6 maanden revalideren tijdens de 2de training van de voetbal gebeurt dus op dit moment vind ik mijn leven echt kut maar ik hoop echt dat iemand kan antwoorden op mijn vraag
    zou ik ooit terug kunnen voetballen op hoog niveau en kunnen snowboarden als daarvoor
    thx for listening milo Vannoppen

#1964 Reactie

Milo Vannoppen

hallo iedereen ik heb voor de 2de keer mijn knieschijf uit de kom gehad nu ben ik een maand verder en kan ik alles terug doen maar heb schrik dat het opnieuw zou gebeuren ik zelf zou willen dat ze het opereren want ik ben nog maar 15 jaar en wil er niet mijn hele leven mee verder sukkelen ik ga elk jaar ook snowboarden maar ik weet niet of dat wel gaat gaan weet iemand of snowboarden kwaad kan want ik wil da niet op zo’n berg aan de hand krijgen he de 1ste en de 2de keer waren bijden tijdens het voetballen gebeurt de eerste keer was er ook een stuk uit mijn knieschijf en toen had ik ook 6 maanden moeten revalideren en kine de 2de keer was na die 6 maanden revalideren tijdens de 2de training van de voetbal gebeurt en ik had mijn Brace aan dus daar geloof ik niet meer in zo’n nest 120 euro weg ge gooit dus op dit moment vind ik mijn leven echt kut maar ik hoop echt dat iemand kan antwoorden op mijn vraag
    ZOU IK OOIT TERUG KUNNEN VOETBALLEN OP HOOG NIVEAU EN KUNNEN SNOWBOARDEN ALS DAARVOOR ?
    thx for listening milo Vannoppen

#1983 Reactie

Meymind

Mijn zoon van 14 was 2 weken geleden bezig met een voetbaltraining waar hij allerlei Messi achtige bewegingen deed. Hij was zo aan het draaien dat zijn knieschijf vast bleef zitten aan de zijkant van zn knie. Mijn jongen heb ik nog nooit zo hard en lang horen schreeuwen van de pijn. Ambulance personeel hebben geprobeerd met een klein roesje het terug te drukken op zijn plek. Zelfs dat was te pijnlijk. Uiteindelijk naar het ziekenhuis waar nog eens werd geprobeerd met een roesje zijn knieschijf terug te drukken. Ook nu weer zonder gewenst resultaat en veel pijn. Het hoofd van de EHBO post in het ziekenhuis heeft toen allerlei foto’s genomen om deze vervolgens te bestuderen in samenspraak met een trauma chirurg (die overigens nog in een ander ziekenhuis moest opereren). Ze hadden besloten te wachten op de trauma chirurg. Hij zou pas om 2:00 uur ’s nachts kunnen komen (te weten dat mijn zoon al vanaf 18:00 uur met een knieschijf op bed lag die naast zn knie vastzat). Gelukkig had het hoofd nog 1 optie: onder gehele narcose. Dat gebeurde om 00:00 uur, en gelukkig voor hem konden ze zn knieschijf terug op zijn plek drukken. Wel kregen we nog te horen dat er een klein stukje van zn knieschijf was afgebroken en dat dat vast zat aan zn patella pees. Kon geen kwaad en groeide wel ‘weg'(?) Mijn zoon had nu zoveel drugs op dat hij erg relaxed was. Alleen de dag daarna kwam de pijn terug en terwijl zijn pootje in het gips zat. Van de week mag zijn gips eraf in de hoop dat alles er goed uitziet. Ik wens op dat moment een MRI, als er tenminste geen vocht meer inzit. Het hoofd zei ook nog dat dit nu vaker kan gebeuren. Nou wens ik dat niemand toe qua pijn, dus ik ben op zoek naar een sportbrace of iets dergelijks. Wie heeft ervaring met bracen voor je knieschijf??? Ok, eerst maar eens afwachten wat de deskundigen zeggen as vrijdag als het gips eraf mag…….
    Wat kan mijn zoon nog meer verwachten qua revalidatie? Adviezen zijn van harte welkom…. Bedankt alvast

#1991 Reactie

erik

hoi meymind
    hoe lang heeft je zoon nou in het gips gezeten want mijn ervaring is dat je meestal voor 6 weken in het gips gaat zo koker en daarna fysio en dan meestal hoef je geen brace met sporten te dragen

#2185 Reactie

Anna

Ik heb nu voor de 2e keer mijn knieschijf uit de kom ps. Ik ben den meisje van 14. Het deed allebei de keren heel veel pijn ik ben nu al bijna 3 maanden verder en weet nog steeds niet of ik wel of niet geopereerd moet worden. We gingen eerst naar een arts en hij wilde een mri maken. Na de mri zei hij dat hij wilde opereren, maar hij wel nog even een ct-scan wilde maken voor de zekerheid. Die had hij dus gemaakt 2 weken later kreeg ik te horen dat ik toch niet geopereerd hoef te worden. Nou ik vertrouwde het niet helemaal dus ik em mijn ouders hebben een second opinion aangevraagd bij een hele goede sportarts daar ben ik nu 2 weken geleden geweest en over 3 weken kom ik te horen of ik dus wel of niet geopereerd moet worden. Ik heb nu een vraag voor jullie. Is het bij een van jullie meer dan 2x gebeurd, of is het na de 2e keer zonder operatie nog een keer gebeurd? En is er iemand die misschien wel al geopereerd is en zoja of diegene er nu nog last van heeft? Ik sporte namelijk op redelijk hoog niveau en daar wil ik heel graag weer aan mee doen heeft er iemand advies? Groetjes anna x

#2317 Reactie

Audrey

Hallo ik heb het gisteren ook voorgehad en heb deze nacht bijna niks kunnen slapen ik was in de trein gevallen en is er uit geschoten en ze hebben de 112 gebeld en ik had zo veel pijn schreeuwde alles bij elkaar echt niet leuk ik zit nu ook in een brace 10 dagen en dan gaat die er af maar heb bang dat il terug door men knie zou zaken veel beterschap 👌

#2325 Reactie

erik

hoi Audrey
    veel sterkte met je knie maar is er dan al tegen je gezegd dat je na die 10 dagen gelijk uit die brace blijf want het kan ook zijn dat je nog langer in die brace moet of je krijgt iets ander om
    ik heb er zelf ook ervaring mee en ik moest in het gips zo vast koker

#2329 Reactie

Fleie

Hoi ik Ben Fleur ben 13 jaar oud.

Ik zat toen nog op gewoon hockey ik was keeper en zat al in de C1 toen ik 11 was, we hadden een wedstrijd en ik stond zoals altijd in het goal maar toen ik alleen op stond ging voor het eerst in mijn leven mijn knieschijf er uit gelukkig ging die automatisch terug maar het deed wel heel veel pijn, sinds die tijd ging mijn knieschijven (links&rechts) steeds vaker er uit maar 1½ jaar geleden was ik aan het buiten spelen en klom ik op een grote zwerf kei ik gleed er vanaf en ik lag met heel veel pijn op de grond (mijn knieschijf was uit de kom maar ging er niet meer zelf terug in) er kwamen een paar volwassenen uit de buurt aan en belden de ambulance ik eerst vol gespoten met pijnstillers ze zette mijn knieschijf weer terug ik kreeg wat informatie wat ik moest doen en mocht rustig naar huis. En sinds die tijd gebeurde het steeds vaker ik ging/moest 3/4 keer per week naar de fysiotherapeut uit eindelijk gingen we testen doen en tot de conclusie kwam dat mijn pees niet op de juiste plek vast zat aan mijn knieschijf waardoor ik mijn knieschijven er snel uit trek/trok (onder je knie zitten een soort gootje maar die was bij mij gewoon helemaal plat) ik kreeg ook nog eens het nieuws dat ik niet meer mocht sporten dus niet meer keepen(hockeyen) ik was heel verdrietig en ook een beetje boos want ik was net zo goed bezig (dat nieuws hoorde ik toen ik bijna 12 was) voor de zomer vakantie van 2017 had ik een sport gevonden die ik kan/mag doen rolstoelhockey. Eindelijk heb ik iets gevonden wat ik aan doen zonder problemen maar in het dagelijks leven gaat het soms nog steeds fout. Ik heb laatst gevraagd aan een dokter of het nog goed komt zij zeiden: het kan worden op gelost maar alleen als je uitgegroeid bent dan kunnen we je opereren en dan zou het weer goed komen en kan ik weer alles doen wat ik wil/wou doen.

Dit is mijn verhaal van nu en de toekomst ik hoop dat mensen nu na denken als zie mensen raar zien lopen of in een rolstoel zien zitten want die mensen kunnen. Er niks aan doen net zoals mij.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
Reageer op: knieschijf uit de kom; abulance teruggezet
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties

Letselschade verhalen