Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

knieschijf uit de kom; abulance teruggezet

Dit onderwerp bevat 28 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Fleie 3 maanden, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Sjoerd

We hadden sportdag en ik maakte een of andere rare beweging, viel achterover en hoorde veel geknak en wist eigenlijk meteen dat mijn knieschijf uit mijn kom was. Mijn gymleraar had een ambulance gebeld en die hadden mij een slaapmiddel gegeven en mijn knieschijf er op het veld weer in gedaan. Toen ik weer wakker werd lag ik in de ambulance op weg naar het ziekenhuis. In de ambulance was ik echt heel dronker en vroeg wel minimaal 8x of mijn knieschijf er weer in zat. In het ziekenhuis kon ik mijn mond ook niet houden, dat was echt vervelend. Later bleek dat ze mij gewoon heel veel morfine hadden gegeven. Ze gingen in het ziekenhuis foto’s maken. Uit de foto’s konden ze alleen zien of mijn knieschijf weer goed zat en of er niks gebroken was. Dat was niet het geval. Mooi dacht ik, lekker naar huis, maar ik wist niet dat je knieschijf uit de kom schieten zo erg kon zijn!!!
    ik kreeg een brace en moest de volgende week terug komen. Nou ikke een brace gekregen van lies tot mijn enkel en stompelde naar huis. nou ja, mijn vader had me opgehaald. Toen voelde ik s’-avonds de pijn weer komen. mijn morfine was uitgewerkt dus ik ging over op de paracetamols. Wat deed het pijn om met zo’n brace te lopen, mijn vader had gelukkig nog krukken liggen van mijn oma dus die kon ik mooi gebruiken en zonder die krukken kon ik ook helemaal niet lopen. De week erop kwam ik terug bij de afdeling chirurgie. De dokter bekeek mijn knie en vond mijn knie wel erg opgezet, het was echt een knotsknie!! daarom kreeg ik een extra drukverband eromheen en de brase nog en dan moest ik die week erop maar weer komen. Dus zo gezegt, zo gedaan. Maar in die tussentijd kon ik wel die brase afdoen, dat moest zelfs s’-avonds in bed, maar de eerste week durfde ik dat nog niet omdat ik bang was dat mijn knieschijf er s’nachts weer uit zou schieten of dat ik s;nachts mijn knie zou buigen wat niet mocht, maar met die drukverband sliep ik de 2e week alleen, dus zonder brace. Ook ging ik zelf onderzoekjes doen bij mij eigen. Kan ik mijn knie nog buigen? als ik hier druk doet het dan pijn? en ook de vraag kan ik mijn onderbeen omhoog krijgen. Nou dat laatste lukte voor geen mogelijkheid en omdat ik toch terug moest zouden we dat maar meteen vertellen. Dus ik was na 2 weken weer bij de chirurgie en daar vertelde we dat ik gewoonweg niet zonder krukken kon lopen, dat ik me wel overal aan vast moest houden en dat ik mijn onderbeen niet kon optillen. Dat was best erg zei de dokter want er kan een spier gescheurd zijn en dan moet ik wel geopereerd worden. Dus hij moest ff overleggen met een dokter wat ze moesten doen. Foto’s konden ze nog steeds niet maken omdat mijn knie nog zo dik was. en toen bekeek hij mijn been en zag wel dat er een beetje aan de spier werd getrokken wel minder als het andere been maar dat was logisch. Het was wel beter om een “koker” te nemen want die ondersteunde mijn been beter en kon ik ook beter lopen. Dus ik kreeg gips. Dat moet ik vanaf vandaag nog 2 weken dragen. Het lopen zonder krukken gaat kei goed. Het omhoog tillen van mijn onderbeen lukt nog niet. Ik denk soms wel YES het lukt maar dan is het mijn knie die ik buig en omdat dat niet zo makkelijk gaat omdat ik in het gips zit neemt ie gewoon mijn onderbeen mee.
    maar nu moeten ze dus nog kijken of mijn kniebanden zijn gescheurd en of er nou wel of niet een spier is gescheurd. Zeker is wel dat mijn kapsel rondom mijn kniebanden gescheurd is want dat zit altijd aan je knieschijf vast. Alleen ik wil graag weten hoe ze onderzoeken of er iets gescheurd is, en als dat zo is hoe ze er wat tegen doen, want daar kijk ik best tegenop. Ik ben bang dat ik slecht nieuws krijg en dat ik dan heel mijn vakantie nog met mijn knie zit.
    Ik lees van de meeste mensen dat ze het heel vaak hebben en dat ze een nieuwe knie krijgen ofzo of veel operaties en dat ze als ie eruit schiet ze zelf de knie er weer inschieten. maar dat lijkt mij zo eng, en vooral omdat het zo gruwlijk pijn deed heel mijn onderbeen begon te tintelen toen ik op die ambulance lag te wachten en ik mocht me niet bewegen van mijn gymleraar

#504 Reactie

patricia

hoi,
    je moet gewoon niet dneken dat er iets ergs is. het kan zijn als je uit het gips komt dat je knie blauw is van al het bloed dat er in zat en als dat bloed er nu onderhand een beetje uit is kunnen ze misschien wel foto’s maken om te kijken of er iets gescheurd is. jammer dat niet meer mensen op jouw reageren, want ik snap best dat je bang bent en graag adviezen wilt.
    veel liefs patricia

#505 Reactie

michelle

Hoi, ik heb hetzelfde momenteel, ook een patella luxatie, en daarna zes weken gips. Ik heb die zes weken nu achter de rug, en ik was in eerste instantie erg optimistisch omdat het lopen met het gips best goed ging. Nu het gips eraf is, valt het me toch tegen: ik kan mijn knie helemaal niet meer buigen. Het gips moet er bij jou nu ook inmiddels ook af zijn, heb jij hier ook last van? Sterkte in ieder geval… groetjes Michelle

#506 Reactie

Lisanne

Haai,
    Ik heb ook heel vaak patella luxaties gehad en dan had ik erna ook veel pijn. Anderhalf jaar geleden ben ik er aan geopereerd en het gaat al een stuk beter. Het is daarna niet meer gebeurd!!
    Kus Lisanne

#507 Reactie

muis

hallo mijn knieen schieten steeds uit de kom en of op slot en ik kan ze steeds op tillen maar vanaf zaterdag kan ik niet meer goed lopen en gister kon ik niet eens meer mijn bed uitkomen kan iemand mijn vertellen wat er loos is groetjes muisz

#508 Reactie

annika

Hallo Muis,

Mijn rechter patella luxeert ook regelmatig, ik heb ook subluxaties met slot klachten erbij.
    Mijn patella is donderdagnacht weer geluxeerd en ik kan sinsdien ook niet meer op mijn been staan, it heb ik bij de eerdere luxaties niet gehad.
    (knieschijf uit de kom= patella luxatie)
    kijk anders even op http://patellaluxatie.hyves.nl/ je moet je we eerst aanmelden maar hier kun je makkelijker met andere “praten” en je vragen stellen.

Groetjes Annika

#509 Reactie

mark

hallo,
    ik heb ook me knieschijf uit de kom gehad
    maar die van mij knakte gelukkig zelf weer terug
    maar het deed wel heel veel pijn
    ik kan net pas weer voetballen
    het heeft 3 maanden geduurt voordat ik weer fftjes mee kon doensmiley

#510 Reactie

Indy

Hallo iedereen,
    Mijn dochter van 13jaar heeft op een voetbaltornooi in augustus 2007 haar knieschijf geluxeerd, niemand heeft hem uit de kom gezien maar na onderzoeken bleek het een letsel te zijn aan de mediale knieschijfbanden. Die bewuste dag hadden ze haar via ambulance naar spoed gebracht, het was zondag en enkel een assistent inwendige heeft haar onderzocht, een foto genomen en met de knie in verband met als uitleg waarschijnlijk meniscus zo terug naar huis met een volgende afspraak binnen 3weken bij orthopedist. De nacht die volgde heeft mijn dochter geen oog dicht gedaan en het was net of ze bloed voelde vloeien. Wij de volgende dag terug naar spoed want we wilden geen 3weken wachten vooraleer er eens deftig naar die knie werd gekeken, nu bleek ze zelfs ook het kopje van haar kuitbeen te hebben gebroken en dat haar knieschijf geluxeerd was geweest, ze hebben ook 90cc bloed uit de knie getrokken en kreeg gips tot volgende afspraak 3weken. Na 3weken gips eraf en met wat aandringen kreeg ik de arts te zien die ik wou(de arts die mij al jaren behandeld en waar ik meer vertrouwen in heb), hij besloot een MRI te laten nemen en dan terug te komen na 3weken. Op deze consult keek hij bezorgd naar de uitslag van de MRI het zou toch een ernstig letsel zijn die volgens de arts niet meer verder vanzelf zal genezen. Hij wil haar nu het al zoveel weken ver is niet opereren en afwachten als ze er nog eens door zou schieten zullen ze haar dan direct opereren. Mijn vraag was toen zeker ook van waarom hebben jullie het eerst zolang laten aanslepen om dan te horen te krijgen dat het nu te laat is om het te opereren en nu af te wachten. Zij speelde wel voetbal en zit in de provinciale selectie -15jarigen bij de Belgische voetbalbond. Wij zijn zeer voorzichtig geweest en ze zou nu terug willen starten met voetballen na ruim 6maanden rust en oefeningen. Ze moet wel een brace dragen en hopelijk zal het gaan en schiet ze er niet meer door.
    Hoe is het intussen met jullie? Hebben jullie er nog veel last van? Wat denken jullie er van zou het lukken om zo terug te kunnen voetballen wetend dat het niet helemaal in orde is, heeft er iemand daar ervaring mee? Van de arts mag ze terug voetballen en zien hoe het afloopt.
    Mark in ben benieuwd hoe het met jou gaat om terug te voetballen.
    Groetjes en veel sterkte voor jullie allemaal,
    Indy

#1423 Reactie

Lucca

Hallo
    Ikzelf heb mij knieschijf al 4 keer uit de kom gehad (het doet hoemeer hoe minder pijn ) de eerste keer kon ik een week niet stappen maar vanaf de 2 de keer ging het veel beter na de vierde keer ben ik na 2 dagen terug gaan volleyballen met brace (ik zit in de provinciale secretie van de Vlaamse Volleybalbond ) het deet pijn maar het lukte wel en ik mocht ook van de dokter ik Henk dat het wel kan om na 6 maanden terug te beginnen

Groetjes en veel sterkte Lucca

#1451 Reactie

Bas

Hallo,
    6,5 week geleden is mijn knieschijf er een kwartier uit geweest na een botsing met voetbal.
    Na 5 weken met een spalk(na vier en half weken mocht ik hem af en toe af doen en proberen te buigen) probeer mijn knie nu al 2 week te buigen maar ik kan mijn knie nu,na elke dag veel oefenen, pas ca. 70 graden buigen. De volgende dag is de knie weer erg stijf en moet ik hem eerst weer oprekken. Verder is de knie nog heel dik. Ik ben benieuwd of dit normaal is en of iemand hetzelfde heeft gehad en mij eventueel kan vertellen wat hier de oorzaak van is.

Met vriendelijke groet,

Bas

#1599 Reactie

Kerem

hallo,
    mijn knieschijf was 8weken geleden uit de kom.
    ik had 6weken een gips aan (van enkel tot lies). ik moet niet naar de kinesist maar ik moet wel elke dag veel trainen met been plooien ( eerste week na de gips moet ik mijn been 30graden plooien, de tweede week 60graden en ten slotte het laatste week 90graden) en daarna mag ik terug gaan voetballen van de arts.

mvg kerem

#1648 Reactie

Debbs

Gisteren heb ik dit ook uit het niets gekregen, verging van de pijn (nu nog steeds). Ambulance personeel heeft t recht gezet. En verder geen advies gekregen . M’n knie is behoorlijk opgezet en een gedeelte van mijn bovenbeen. Wat kan ik hier mee doen? K durf niet zonder de drukverband. Maar lopen gaat moeilijk. Iemand advies? Liefs

#1668 Reactie

Maarten

Hoi,

Ik ben eergisteren geopereerd (luxatie rechterknieschijf) na 2de maal knie uit de kom. Het doet idd wat pijn als dit gebeurt, van mij was het in het minivoetbal. Nu heb ik een steunverband aan en wacht dag na dag tot m’n knie wat ontzwelt en de kiné kan starten, zodat ik snel mobiel terug wordt. Het liggen en slapen gaat moeilijk, alles trekt tegen en doet pijn…zelfs met medicatie, maar op de tanden bijten is de boodschap! Ik kijk dag per dag vooruit..en we zien wel. Binnen 2 weken kan het er al veel beter aan toe zijn! Aan allen veel moed en doorzetting!

#1697 Reactie

Schoenmaker

Hoi! Ik hetzelfde probleem gehad, gevallen en mijn knie uit de kom, hij lag helemaal bij mn bovenbeen! Iel! Het ergste vond ik de pijn, ik was/ben er zelfs een beetje angstig voor dat dit weer gebeurd! Ik heb toen morfine gekregen en voor de rest weet ik niet zoveel meer wat er is gebeurd. Ik ben er in ieder geval goed van geschrokken. Ik heb vooral met door koud weer fietsen en lange afstanden dat mijn knie op slot schiet en hem ook niet meer kan/durf te doorbuigen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of zal ik er gewoon e veel bij zoeken?

#1752 Reactie

Nanna

Ik heb precies hetzelfde gister gehad het deed zoveel pijn en mijn gymleeraar heeft ook 112 gebeld ik ging kapot van de pijn maar gelukkig schoot mijn knie uitzichzelf weer terug maar ik moest wel fotos maken nou zit ik ook met zo’n brace maar ik kan geen kant op ik baal zo erg ik kan mijn been wel optillen alleen niet buigsn en dat is zo kut haha naja groetjes

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
Reageer op: knieschijf uit de kom; abulance teruggezet
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties

Letselschade verhalen