Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

Knieprothese en detectiepoortjes op luchthaven)

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Ton kamps 6 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

peter van der Weijden

Ik heb inmiddels anderhalf jaar een halve knie prothese. Hierna diverse keren gevlogen in Europa en ook naar buiten de EU. De bellen zijn nog nooit gaan rinkelen. Een beveiliger die ik ernaar vroeg, vertelde me dat de detectie poort op Schiphol niet reageert op metaal in het lichaam, alleen op metaal op het lichaam. Of dit waar is weet ik niet, maar bij mij rinkelen dus nooit detectie poortjes.

#2081 Reactie

Johanna

Ik heb een knie en heupprothese en ze beginnen het op Schiphol te leren. Het gaat met de bodyscan een heel stuk beter. De eerste keer dat ik vloog met de prothese vroeg de beveiligings beambte mij of ik de prothese er even uit kon halen waarop mijn antwoord was “Ja hoor, loop maar even naar het steakhouse en haal daar een mes op, dan ga ik hier op de band wel snijden. Haar meerdere die dit hoorde gaf haar een berisping. Ik denk maar zo, ach ze is kunstmatig blond en de humor erin houden.

#2104 Reactie

kathleen

Bij mij gaan in alle luchthavens de bellen rinkelen en leg het maar eens uit als ze geen Engels of Nederlands praten.

#2140 Reactie

Leo

Waar kan je een pasje laten maken dat je een knie prothese hebt en omleidingen bij het hart.

#2338 Reactie

gertjan

vooral op buitenlandse vliegvelden heb je altijd toeters en bellen maar als ik in Nederland terug weinig of geen problemen en met vertrek ook weinig last.

#2546 Reactie

Willy Bruggink

Ik heb 2 kunstknieën, mijn reisbureau adviseert mij om een medische verklaring mee te nemen. Nu geeft het ziekenhuis deze al jaren niet meer af en bij huisarts krijg ik te horen dat ze er nog nooit van gehoord hadden en dat het niet nodig is. Ik ben wel in het bezit van een patiënten en heb 1 foto van gewricht.
    Is dit genoeg om te gaan vliegen?

#2623 Reactie

Henny Fakkeldij

Ik was vanmiddag bij het kruitvat reguliersbreestraat ,bij ingang ging het alarm af wan net door het poortje ik wacht op de dame ,was samen met mijn man ,u heeft ergens nog een label zitten nou alles was inmiddels gewassen etc ,ik zeg jas uit tas afgegeven .opnieuw ik zeg mevr ik heb een kunstknie ,nee dat kanhet niet zijn ,ik heb een kaart in mijn portemonaie van het olvg ,weer op nieuwe geprobeerd ja hoor echt de kunst knie ,heel vervelend ,en er uit ging het weer af .ze zegt ik zeg niks loop maar door .
    En wat betreft de luchthaven een maal ging hij ook af meteen mijn kaart gepakt en nakijken en doorlopen ,dus dat was dit wilde ik even vertellen .

#2624 Reactie

Ton kamps

Ik heb ook twee knieprothese en zowel op Schiphol als in Turkije ( daar twee keer) gingen de lampjes aan op Rood, het gevolg met een handscan extra controle

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
Reageer op: Knieprothese en detectiepoortjes op luchthaven)
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties

Letselschade verhalen