Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

Knie letsel?

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Redactieraad 9 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Nonnekuh

Vorige week donderdag ben ik met mijn onderbeen onder een paard terecht gekomen. Het hoe of wat weet ik niet precies door de paniek op dat moment….
    Meteen na het opstaan bleek mijn knie pijnlijk net als mijn rug en elleboog. Klein uurtje later thuis bleek mijn knie dik, wel pijnlijk maar te doen…
    Knie steeds dikker en pijnlijker in de loop van de dag. Zwelling met name aan de bovenzijde. Pijn door de hele knie maar het meest buitenzijde en achter. Strekken en buigen niet te doen. Stekken gaat sinds gister ietsje beter.
    Gisteren naar de huisarts geweest en heeft weinig aan de knie gezeten. Doorverwijzing voor een MRI, die a.s dinsdag gemaakt wordt. Vermoeden iets met de kruisbanden.
    Nu is mijn been iets beter belastbaar voor korte stukken. Meer bewegen betekent meer pijn. Zwelling neemt wel af. Ook in rust is het pijnlijk. Echt instabiel lijkt het me niet, voel soms wel wat knisperen of iets.

Benieuwd naar ervaringen…herkenbaar qua kruisbandletsel?

Zou natuurlijk alles kunnen zijn. Is het niet verstandiger om de MRI af te wachten? Ik hoor graag hoe het afloopt.

Zou natuurlijk alles kunnen zijn. Is het niet verstandiger om de MRI af te wachten? Ik hoor graag hoe het afloopt.

Nonnekuh

Nou, MRI was duidelijk. Breuk in Tibiaplateau en akb gescheurd. Waarschijnlijk ook de meniscus kapot maar daar gaan ze pas over 6 weken verder naar kijken. Voor nu 6 weken gips…
    Verpleegkundige keek wel erg vreemd op dat ik met dit letsel binnen kwam “lopen”…Dus twijfelde ze of ik wel in het gips zou komen. Chirurg was erg duidelijk, geen discussie: gips!

ik heb de foto’s natuurlijk niet gezien dus weet niet of dat de juiste therapie is. Gevaar is natuurlijk stijfheid door gips. `een AKB letsel kan behoorlijk vervelend zijn met instabiliteit en doorzakken.

Nonnekuh

Ik ga er maar van uit dat de chirurg de juiste behandeling toepast…

beterschap

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Het forum ‘Vraag het de expert’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.