Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

hyaluronzuur?

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  louise 1 maand, 2 weken geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

josephine

Ik heb het advies gekregen in mijn versleten knie hyaluronzuur te laten injecteren.
    Wie heeft hier ervaring mee??

#364 Reactie

Frans

ik heb ze gehad,pijnlijke spuiten jeetje en werken maar tijdelijk smiley , Hyaluron is een product dat van nature voorkomt in het menselijk lichaam. Het is met name te vinden in het gewrichtsweefsel en de gewrichtsvloeistof. Dit lichaamseigen hyaluron gedraagt zich als een smeermiddel en schokdemper in de gewrichtsvloeistof van een gezond gewricht. Artrose vermindert deze werking. Dan kunnen injecties met hyaluronzuur een oplossing zijn.Uw arts geeft u gedurende drie weken, één keer per week een injectie met hyaluron, een totaal van drie injecties. Deze injecties zullen op de dagopname gegeven worden.Het doel van de injecties is de pijn in het gewricht te verminderen. Het kan zijn dat u al voordat alle injecties gegeven zijn minder last heeft van pijn. Uit studies blijkt echter dat de meeste pijnvermindering wordt ervaren als de hele serie injecties is gegeven. De werkelijke hoeveelheid en duur van de pijnvermindering verschilt per patiënt.
    De eerste 48 uur nadat u een injectie heeft gehad, kunt u beter geen activiteiten uitvoeren als joggen, tennis, tillen en lang staan.
    De behandeling met hyaluron is niet bij iedere patiënt succesvol. Als de injecties wel helpen maar het effect niet voldoende is, kan de serie herhaald worden.

#365 Reactie

Jenny

ik heb alleen ervaring met ostenil.
    wijze van injecteren zal hetlzefde zijn en valt best mee.
    kwestie van een goede arts met ervaring en verder je knie goed los laten hangen.
    als je aleens geopereerd bent aan je knie dan prikken ze in het lidtekenweefsel zodat je daar niet voelt.
    de vloeistof voel je even, maar is niet onverdragelijk.
    het resultaat zal idd persoonlijk zijn, veel hangt af van de binnenkant van je knie hoe die er aan toe is.
    succes in ieder geval.

#1414 Reactie

slachtoffer medinova

Wie heeft ervaring met Ostenil plus injecties in de schouder en wat was uw letsel.

Zelf heb ik eerst een onnodige opertia gehad in medinova en later is er bij een revisie operatie een titanium anker door mijn kraakbeen geboord sindsdien heb ik pijn in de gehele schouderkop. operatief kan men mij niets meer bieden. Ben te jong voor een schouderprothese. heb er inmiddels diverse pijnpoli opzitten waar ik diverse blokkades heb gehad zonder susses. Zit momenteel aan een waslijst van medicamenten met matig resultaal en slaap bijna niet meer van de pijn. Ik gebruik ondermeer al oxycodon,fentanyl pleisters van 25mcg en istanyl 100, verder een strip paracetamol per dag en baclofen.

Door alle pijnlijke behandelingen bij pijnpoli en onderzoeken als artografieen etc. heb ik ook een aardige paniek voor infiltraties met naalden. Kan iemand mij informeren over zijn/haar ervaring met het middel graag hoor ik of het zetten erg veel pijn deed? en natuurlijk of het werkte en zo ja voor hoe lang? graag wel reacties van mensen die ervaring ermee hebben gehad met de schouder. Ik kwam ooit bij een arts met een vervelende cyste maar ipv die er uit te puncteren is er ook een minimaal scheurtje geopereerd, dat liet al snel los en kreeg er pijnklachten bij en nbewegingsbeperking naar achter. na een revisie liet het nogmaals los en in de tweede revisie ging er een anker door het kraakbeen, daar heb ik 8 maanden mee doorgelopen en voelde ik per dag de pijn toenemen. Het materiaal is nadien verwijderd maar de pijn is hels geworden. Ik begrijp dat de ziektekosten verzekeraar het middel niet vergoed… mijn vraag is dan… is het wel genoeg onderzocht en bewezen effect? want anders zouden ze het toch vergoeden, ik kost ze nu helaas een vermogen aan telkens onderzoen fysio etc. heb inmiddels alle therapieen wel een beetje gehad van pijnblokkades , fysiotherapie,manueel, osteopathie, shiatsu, mensendiek, zickes, reiki, cupping, dryneedling etc. etc.traject bij de slaappoli etc. etc. buiten dat het veel geld kost ( kan niet meer werken omdat ik bijna niet meer slaap slects 15 uur per week ) heeft het me allemaal niet geholpen. Ook medicatie als prednison tramadal arcoxica en vele ander heb ik gehad… de bijwerking kwamen wel ;-( Dus nu wil ik ook de ostenil proberen ik hoop dat iemand me kan informeren. Ook hoor ik graag van mensen als ze ervaring hebben met injecties onder de scapula in een zogenaamde chickenwing positie.. info zie ik alleen op Amerikaanse sites als op youtube zoekt met de termen : surgery snapping scapula kom je op dvd beelden er van. Voor degene die meer van mijn ervaringen en mijn verhaal willen lezen hoe het verder verloopt en waar je tegen aanloopt als er iets mis gaat met een operatie en aansprakelijkheidsprocedure en waar je mee te maken krijgt met verzeraar van ziekenhuizen kan ik bij intr verwijzen naar mijn webblog. Ook over de betere orthopeden en waar je beslist niet moet zijn kan ik door mijn ervaring vanaf 2007 goed informeren. pas op er zijn er bij die opereren wat al te gretig.

medinova-slachtoffer

#2635 Reactie

Annemarie Westinga

In augustus heb ik in beide knieën een injectie met Ostenil plus gekregen bij Medinova in Breda. Ik had dit advies van een sportmaatje van de bodyshape ( deed ik 2 à 3 keer in de week) gekregen die er al 5 jaar baat bij had. We hebben beiden artrose aan de knieën, bij mij was links er slechter aan toe als rechts.
    Ik had online alleen positieve reacties gelezen en aangezien het een lichaamseigen stof is, dacht ik “baat het niet, het schaadt ook niet”.
    Afijn, na 1 week kreeg ik ergere pijnklachten, met name rechts, juist mijn ‘betere’ knie. Toen ik de orthopeed in Medinova benaderde kreeg ik de reactie dat ik te veel deed en dat ik ook moest wachten tot 6 weken, want dan had het spul pas de gewenste uitwerking.
    Inmiddels deed ik al lang geen groepslessen meer, want dat was te pijnlijk.Na 7 weken ben ik op consult gegaan en om een MRI scan gevraagd, want ik kon zonder pijnstillers nauwelijks nog fietsen of de trap op. De arts vond het allemaal flauwekul, want ik moest nou eenmaal accepteren dat ik artrose had en dat ie nu al wist wat er uit de MRI scan zou komen. En als ik wat minder mank zou lopen, dan zouden mijn pijnklachten ook verminderen, dus ik moest maar naar de fysiotherapeut! Dit is de omgekeerde wereld! Afijn, na zeuren kreeg ik toch een MRI scan, waaruit later bleek dat ik op 2 plaatsen een flinke ontsteking in mijn bot had. Nu ben ik inderdaad naar de fysiotherapeut gegaan voor oefeningen die mijn benen weer sterker maken en mijn knieën ontzien. Groepslessen zitten er niet meer in helaas.. Ik had gelezen dat het bij sommige mensen wat nauwkeuriger komt waar de injectie wordt gezet, wanneer er een bloedvat wordt geraakt er kans is op ontstekingen. Aan die kant was er een bloeddruppel na de prik en de prik was ook pijnlijker. Natuurlijk ziet de arts geen verband tussen de behandeling en conditie van vooral mijn rechterknie…
    Dus hierbij waarschuw ik mensen die een dergelijke behandeling overwegen, de uitdrukking “baat het niet, het schaadt ook niet”
    gaat toch niet op!I

#2753 Reactie

louise

Beste Annemarie
    Ook ik heb een hele nare ervaring met hyaluronzuur injectie door dr burgert in medinova breda na meerdre meniscusoperaties beide knieen waardoor in mijn linkerknie versnelde artrose is ontstaan en veel pijn besloot ik op advies van deze arts op 26 nov 2018 een hyaluronzuur injectie te letten zetten ik lag nog niet eens fatsoenlijk op de behandeltafel of de injectie werd er al hardhandig ingezet waarbij de tranen in mijn ogen stonden het resultaat is tot op heden vreseliijke toegenomen pijn zo erg dat ik nu helemaal niet meer kan lopen en onafgebroken meloxicam / paracetamol /en tramadol moet slikken terwijl ik voor de injectie ook pijn had maar mijn dagelijkse huishouden en wandeling nog gewoon kon doen.
    De reactie van de arts ach uw knie is zo slecht nog niet ik moet het er maar mee doen.
    Ben ten einde raad naar medinova zestienhoven gegaan en door hun nu doorverwezen naar kliniek orhtopedium voor een osteotomie operatie .
    Kortom wat heb ik een spijt dat ik voor deze injectie heb gekozen en wat een onsympathieke arts !
    Mvg Louise.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: hyaluronzuur?
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties

Letselschade verhalen