Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

Heel bijzonder vreemd verhaal met de knie

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Redactieraad 2 maanden, 1 week geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Andre

Beste Allen. ik ben al de hele dag op internet aan het kijken naar wat ik mogelijk zou kunnen hebben maar ik heb een wel heel bijzonder verhaal. dit maakt mij zelfs bang,

Ik ben een man van 45 jaar en wandel elke avond zeker 30 minuten na het avond eten en 2 keer per nog eens meer dan een uur in de middag .gisteren middag heb ik nog een boswandeling gemaakt van anderhalf uur en alles ging super zoals altijd. s´avonds thuis gekomen nergens geen last van zoals gewoonlijk .ik woon in een huis met een trap naar boven en deze trap vlieg ik per dag heel wat op en af zonder maar een centje pijn in mijn knieen. maar vanaf vandaag is daar plots een einde aan gekomen toen ik vannacht om half 2 naar bed ging en vanochtend om half 5 wakker werd met verschrikkelijk veel pijn in mijn rechterknie. ik lag met mijn knie opgetrokken en knikte flink toen ik mijn been weer recht wilde doen. ik ben uit bed gestapt met veel pijn en merkte gelijk dat ik helemaal niet meer kon lopen op de aangedane knie waar ik een paar uur eerder dus met 0,0 pijn mee in bed stapte en gewoon supergoed mee kon lopen.

ik weet echter niet wat er gebeurd is in die paar uurtjes .ik ben niet uit bed gevallen op mijn knie anders zou ik daar wel wakker van geworden zijn maar vraag mij af of het mogelijk is mijn knie verdraaid te hebben tijdens de slaap?

ik ben er vanmiddag gelijk mee naar de huisartsen post geweest en de dokter vond het ook al een vreemd verhaal. beetje onwerkelijk dat je ineens van uit bed komen van goed lopend en geen pijn naar een hoop pijn en totaal niet meer kunnen lopen gaat?

de weekend arts heeft testjes gedaan maar weet het ook niet goed. de knie is helemaal niet dik en onbelast volledig buigbaar daarna moest ik kracht zetten in een schoppende beweging en had geen pijn .echter andersom in trekkende beweging gelijk heel veel pijn, maar geheel op eigen kracht als het onderbeen niet ondersteund word kan ik niet bewegen en ondersteund wel heen en weer bewegen met het onderbeen alleen hoor ik wel vaak een krak dan. zodra ik mijn bovenbeen optrek op eigen kracht kan ik mijn onderbeen dus helemaal niet van het bovenbeen bewegen want lijkt geblokkeerd te staan en doet gelijk pijn.

ook als ik mijn voet op de grond houd en dan met iets gebogen knie vanuit mijn heupen heen en weer draai heb ik geen pijn maar wel als ik aan de binnenkant van de knie knijp doet het erg zeer.

ik kan er wel op staan met gestrekt been en dan met mijn volle gewicht op de knie doet geen pijn .ga ik op de knie terwijl ik erop staat licht doorbuigen en weer omhoog kom dan hoor ik een soort zand knarsend geluid uit de knie komen. alsof er gruis in zit dat over elkaar gaat. maar ik kan er dus niet op lopen .dus belast niet bewegen en onbelast wel. en dat te bedenken dat ik gisteren nog meer dan een uur erop heb gelopen zonder enige klachten. dit maakt mij bang, wat zou er gebeurd zijn? wat moet ik nu doen?? en komt het nog goed is de vraag.. wie weet er raad,

Andre

Is de Expert ermee gestopt, of op vakantie?!

dan heeft het weinig zin om hier je vragen te stellen als er toch niet op geantwoord word,

uw verhaal zo lezend denk ik aan een meniscus letsel. Het knisperen bij buigen en strekken is een teken.Ook het verschil in klachten tussen de rotatie van de heup.
    Ik zou een MRI laten maken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Het forum ‘Vraag het de expert’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.