Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

doorbuigen na knieprothes

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Adrie van baarsen 1 maand, 1 week geleden.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Eric Couwels

Hallo,
    heb een volledige knieprothese gekregen. Dit is nu 6 weken geleden. De buigingsgraad van mijn knie blijft ongeveer dezelfde als na de operatie, namelijk amper 90 graden.Fietsen kan ik niet (minstens 110° nodig. Kiné , doorbuigen doet geweldig pijn, strekken is ook nog wat pijnlijk, maar niet in verhouding tot het doorbuigen. Is het normaal dat die oefeningen om te buigen aanvoelen als een marteling: strakke band om je knie, te korte spieren om verder te buigen.
    Is het geraadzaam om een buiging onder narcose te laten doen, zodat de kiné daarna vlotter en minder pijnlijk verloopt?
    Mijn quadriceps is overlangs doorgesneden geweest om de prothese in mijn knie te kunnen zetten. Hoelang duurt het vooraleer die herstelt is en zou het littekenweefsel dat nu gevormd is de buiging negatief beïnvloeden, dient dat verwijderd te worden? Ik heb geen tot weinig vocht in mijn knie, geen overdreven pijn, ik leg ijs na oefeningen of voor het slapen gaan. Kan er mij iemand zeggen of of wat ik ervaar normaal is, of een doorbuiging onder narcose geraadzaam is?

#2594 Reactie

Couwels

Heb 9 weken TKN prothese laten plaatsen. Mijn knie buigt nog altijd maar tot 90°, ondanks folterpraktijken van de kiné.
    Ik ga niet mijn knie laten mobiliseren. Hopelijk zijn de voordelen groter dan de nadelen….ontsteking, dikke knie…Ik lees dat niet altijd een succesverhaal is, maar ik kan niet anders Ik kan niet fietsen en dat is er echt teveel aan.

#2595 Reactie

Couwels

Moest zijn; ik GA nu mijn knie laten mobiliseren.

#2596 Reactie

paul

Lees een heleboel waar ik gewoon jaloers op wordt. 14 december geopereerd tkp links na 9 dagen naar huis met open wond (kerst) uiteindelijk 16 januari met spoed opnieuw geopereerd vanwege opgelopen infectie. 5 weken in ziekenhuis met verplichte bedrust en been in spalk daarna nog 2 weken met de spalk gelopen en geslapen dus 7 weken amper de knie kunnen buigen. zit momenteel met moeite op 80 graden buiging en de orthopeed heeft het over doorbuigen of verklevingen weghalen met kijkoperatie. heb er weinig zin in op dit moment. wel fiets ik met mijn 80 graden buiging volop en merk dat het fietsen bijzonder goede training is voor de knie. Hoe dit kan dat ik met 80 graden fiets? mijn fiets is aangepast met een zogenaamd excentrisch pedaal waardoor de draaicirkel drastisch wordt verkleind dit is instelbaar. ik kan het iedereen van harte aanraden en de meeste fietsenwinkels weten waar je het over hebt als je praat over een excentrisch pedaal of ROM pedaal.

#2671 Reactie

Martine

8weken geleden ook een nieuwe tkp prothese gekregen , plooien tot 100 gr lukt moeizaam en strekken nog minder ,,,,, kine wil doorplooien onder narcose ,,,,,maar ik zie daar eingenlijk tegenop , wat raden jullie aan

#2672 Reactie

Martine

Kine raad mij ook aan om door te buigen onder narcose , wat moet ik doen ik kan al plooien tot 90 gr

#2737 Reactie

Tineke Dubbelman

Mijn volledige knie-vervanging vond plaats op 28-11-2018 (nu 6 weken na operatie dus)
    Buigen vanaf het begin heel lastig. Maar door zelf telkens de grens op te zoeken ben ik een stuk verder gekomen nu na 6 weken dan de 90 graden.
    Mijn fysio is gewoon tevreden met de resultaten tot nu toe. Ik, ongeduldige dame van 66 jaar, vind van niet.
    Maar het gaat de ene dag ook beter dan de andere. Soms heb ik heel veel moeite om het een beetje soepel te krijgen en andere keren gaat het zo goed dat ik de trapper van de hometrainer rond kan krijgen. Slapen is bij mij heel slecht vanwege de pijn die ik ’s nachts voel, ik hoop dat dit snel weg gaat. Ik ben vooral hier benieuwd naar hoe jullie zijn/ of nog steeds zijn omgegaan met het slikken van pijnstillers. Ik ben zelf een voorstander van zo min mogelijk maar merk dat ik met de Oxicodon wel weer meer resultaat behaal, alleen is dat dus nog niet blijvend.

#2742 Reactie

Adrie van baarsen

2 oktober een algehele knieprothese gekregen revalidatie ging voor spoedig naar 70 graden en plotseling ging het heel slecht en ging terug naar 50 graden is inmiddels doorgebogen en zit op 90 graden maar nu weer veel vocht in de knie is dat normaal en moet ik doorgaan met oefenen en fysiotherapie????

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
Reageer op: doorbuigen na knieprothes
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties

Letselschade verhalen