Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

Blauwe knie na knieprothese

Dit onderwerp bevat 21 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  a fama 5 maanden, 2 weken geleden.

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Ingeborg

Ik ben 59 jaar en kreeg ook te horen dat er een knieprothese geplaatst moest worden, dat was voor mij een donderslag bij heldere hemel, er was nog nooit eerder een foto of MRI van die knie gemaakt.
    Ik heb aan mijn huisarts een nieuwe verwijzing gevraagd en ben naar een andere orthopeed gegaan, die vond mijn knie nog helemaal niet zo slecht en gaat mij nu eerst met injekties behandelen. Ik wacht met spanning af!
    Je kan stellen dat een gezonde knie 100% functioneert en een knieprothese voor 70%. Je moet dus eerst bepalen of je versleten knie minder dan die 70% van een knieprothese is, want dan ga je er na de operatie op vooruit.
    Ik wil zo lang mogelijk wachten met een knieprothese omdat ik daarna waarschijnlijk niet meer kan hurken en knielen, dat kan bijna niemand!
    Ik moet eerst nog aan dat idee wennen!

#999 Reactie

Maribel Diederen Ruiz

Hoi Ingeborg,

Ik wil ook eerst even afwachten en kijken of de functie van de knie verbeterd. Na de zomer nog even bekijken en als het niet anders kan omdat mijn activiteiten niet meer mogelijk zijn. Dan ga ik het doen….ik wil niet zo als mijn moeder eindigen zij heeft het nooit aangedurft.
    Hierdoor is zij uiteindelijk niet meer mobiel geweest en zat ze maar binnen depressief te wezen…uiteindelijk zat ze in een rolstoel en werd zij gewassen en verzorg. Ook uiteindelijk teveel gedoe voor haar waarschijnlijk om zelfstandig naar het toilet te gaan. En dus kreeg ze luiers om verschrikkelijk hart verscheurend ik heb met mezelf afgesproken dat ik dat niet wil. Dan maar een knie dan kan ik weer vele kilometers fietsen, uren wandelen, sport blijven doen zo als nu ik ben heel actief en wil dit blijven doen zo lang mogelijk.

Gr, M Ruiz

#1000 Reactie

Ingeborg

Hoi Maribel,

Ik geef je helemaal gelijk, wat jouw moeder overkomen is, is mensonterend, ze is in ’n neerwaartse spiraal terechtgekomen en dat heb je van dichtbij meegemaakt.

Wat ik begrepen heb is dat je na de operatie ongeveer net zo ver kan buigen als voor de operatie, dat betekent dus dat je/ ik/ we niet te lang moeten wachten met een prothese als je merkt dat het buigen minder wordt!

Veel succes en wijsheid toegewenst met je beslissing!

Groeten Ingeborg

#1096 Reactie

Ank

ik heb nu bijna een jaar een totale knieprothese. Ik kan hem prima buigen, maar de bovenkant blijft gevoelig.
    Als ik hem buig dan hoor je hem knisperen c.q. kraken.
    Is dit normaal?

Ben benieuwd naar reacties.

Ank

#1719 Reactie

Piet ooijen

Hallo .ik heb 15 dec 2016 een nieuwe knie gekregen heb nog steeds veel pijn gaat niet over nu moet ik 27 mrt 2017 naar de pijnpoli ivm een hernia zeggen ze ,Ik heb constant prikkeling in mijn voet maar wat heeft dat te maken met mijn knie hij is 2wee maal zo dik en blijf heel zeer doen wat moet ik er nog van verwachten komt dit nog ooit goed

#1886 Reactie

Ank

Het is nu bijna 3 jaar geleden dat ik een totale knieprothese heb gekregen, maar heb nog steeds pijn aan de bovenkant van mijn knie. Wat kan dit toch zijn, en is er iets aan te doen?

Graag reacties!

#2693 Reactie

a fama

Heb vorige week op maandag een kunstknieoperatie ondergaan waarbij mijn hele knie is vevangen.Heb na een week [tuurlijk]nog wel wat pijntjes maar kan al op één kruk redelijk goed lopen en buigen…maar binnenkant been/knie is behoorlijk blauw..en knie blijft nog dik/opgezwollen…vgls mij kan dit komen doordat k in mijn slaap nogal woel en draai enz….maar k weet dit niet zeker.Is dit normaal ,zo ja ,hoelang ka dit nog duren

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
Reageer op: Blauwe knie na knieprothese
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties

Letselschade verhalen