Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

Blauwe knie na knieprothese

Dit onderwerp bevat 21 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  a fama 6 maanden, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Ank

Ik heb een tijdje geleden een totale knieprothese gekregen. Nu wordt mijn knie bont en blauw! Is dat normaal? Heb geen koorts, en kan mijn knie goed bewegen.

#850 Reactie

Joke

Dag Ank en Carla, de tijd gaat snel het is alweer lente en fijn dat het met jullie goed gaat. Met mij ook tenminste met mijn knieën gaat het voorspoedig. Ik werk vanaf deze week weer al mijn uren, 28, en het fietsen gaat prima. Ik fiets al vanaf eind januari en de angst is gelukkig helemaal weg. Jammer is wel dat ik sinds de operatie een tintelvoet heb. Na onderzoeken en een mri scan blijkt dat ik een hernia heb die daarvoor zorgt. Na eerst van de neuroloog te horen kreeg dat ik weer geopereerd moest worden, en ik dus compleet instortte na dit bericht, vertelde de neurochirurg mij dezelfde week dat dit echt niet de bedoeling was en dat in 90% van de gevallen het vanzelf over gaat. Gelukkig al is het wel naar dat ik nu nauwelijks meer door mijn knieën beperkt wordt, maar mijn voet veel last en na veel lopen pijn geeft. Maar hoop doet leven en ik ben heel blij dat ik in elk geval weer zelf overal met de fiets naar toe kan.

#851 Reactie

Ank

Hallo Joke,

Wat fantastisch voor je dat het zo goed gaat! Ben gewoon jaloers op je fietsen! Ik vind het nog steeds eng om op te stappen, maar hoop door wat meer te oefenen hier overheen te komen.
    Hoop voor je dat de hernia vanzelf en gauw overgaat, zodat je niet geopereerd hoeft te worden.
    ””k Wens je alle goeds!

Groetjes,

#852 Reactie

Ank

Dag Ank en Carla, de tijd gaat snel het is alweer lente en fijn dat het met jullie goed gaat. Met mij ook tenminste met mijn knieën gaat het voorspoedig. Ik werk vanaf deze week weer al mijn uren, 28, en het fietsen gaat prima. Ik fiets al vanaf eind januari en de angst is gelukkig helemaal weg. Jammer is wel dat ik sinds de operatie een tintelvoet heb. Na onderzoeken en een mri scan blijkt dat ik een hernia heb die daarvoor zorgt. Na eerst van de neuroloog te horen kreeg dat ik weer geopereerd moest worden, en ik dus compleet instortte na dit bericht, vertelde de neurochirurg mij dezelfde week dat dit echt niet de bedoeling was en dat in 90% van de gevallen het vanzelf over gaat. Gelukkig al is het wel naar dat ik nu nauwelijks meer door mijn knieën beperkt wordt, maar mijn voet veel last en na veel lopen pijn geeft. Maar hoop doet leven en ik ben heel blij dat ik in elk geval weer zelf overal met de fiets naar toe kan…

#853 Reactie

Jeannette

Dames bedankt voor de link naar fb hoop dat ze snel accepteren smiley

En ik kan jullie niet genoeg bedanken voor jullie verhalen, ik put er veel moed uit, en neem die down dagen meer voor lief, al blijft het accepteren lastig smiley

mijn verhaal staat onder het kopje van Gerard….
    ik ben nu morgen 4 weken geleden geholpen (TKP)

gr. Jeannette

#854 Reactie

Guido

Ik heb het nieuws gekregen van arts dat ik een volledige knie zou krijgen 29 april. ik wandel heel graag ongeveer 80 Km P/week, knie goed ingepakt. Ben wel wat ongerust,zijn er hier mensen bij die nog wandelen met een kunstknie en wat is jou ervaring.

#855 Reactie

Ank

Hallo Guido ..ik denk dag met veel geduld en trainen dat wel mogelijk zal zijn op onderstaande link lees je dat een 70 jarige met 2 kunstknieen de vierdaagse in Nijmegen loopt. Je moet natuurlijk niet verwachten dat dat direkt gaat , het herstel vergt een pittige revalidatie.

viasana.nl/vs-contact/uw-ervaring-delen/ervaringen/ad-de-beer.aspx

Sterkte met de komende operatie en kom maar piepen hoor als je met vragen zit.

Zelf kon ik voor mijn operaties nauwelijks nog lopen en deze week heb ik al 2 maal anderhalf uur stevig doorgewandeld, hetgeen achteraf toch nog een beetje te veel is geweest, ” s avonds een dikke knie …er zit nog steeds wat vocht rond de wond van mijn linkerknie. Een dagje rust doet al weer snel wonderen. De fysio heeft mijn knie opnieuw voorzien van tapes om te proberen ook dat vocht weg te krijgen.

@ de andere dames …

Ik hoop dat jullie herstel naar wens verloopt …

Vriendelijke groet
    Ank

#856 Reactie

Ank

Hallo Guido,

Tsjonge, jij wandelt wat af zeg! Ik heb nu ruim een half jaar geleden een nieuwe knie gekregen, maar ik vrees dat ik je niet kan helpen, omdat mijn andere been licht verlamd is, dus ik kan sowieso niet 10 km op een dag wandelen. Ik loop n.l. met een rollator het gemakkelijkst! Wat ik wel kan zeggen, dat een knie-operatie niet niks is, en je een hoop geduld en doorzettingsvermogen moet hebben(maken). Maar volgens mij heb jij dat wel!!
    Sterkte voor de operatie, en laat maar horen hoe het je vergaat.

#857 Reactie

Ank

@hallo Carla,

Met mij gaat het naar omstandigheden goed hoor!
    Loop lekker achter m”n “mercedes”! Heb geen vocht in m”n knie en slaap prima!Wel nog geknisper, maar och…
    Hoop gauw weer te kunnen fietsen buiten!
    30 april m”n racz nog……Brr.

Groetjes,
    Ank

#858 Reactie

Joyce

Hallo dames en Guido!
    Tijd geleden dat ik hier was…
    Met mijn TKP gaat het super, doe echt alles weer… Ik was weer aardig op weg om mijn werk weer helemaal op te pakken en toen begon mijn andere knie te zeuren.. Werd steeds pijnlijker, dikker enz enz
    Werken ging zelfs niet meer, vreselijk! Naar de orthopeed geweest en onlangs de uitslag gekregen van de MRI. Ik moet een halve knie… Tjonge zeg! Nooit geen last gehad van die knie en nu dit!!
    Dus we gaan weer opnieuw beginnen met alle pijn en ellende…
    @Guido, ik ben ook een wandelaar, niet zo fanatiek als jij maar eenmaal op dreef loop ik heel wat km weg. Daar was ik na de operatie ook alweer mee aan de gang en dat ging goed, pijnvrij en ik zegevierde dat ik de eerste 10 al had gelopen, nu loop ik amper 10 min achter elkaar…
    Maar mijn doel heb ik al hoor, wij hebben in Friesland de slachte marathon, 42 km toch dus, superleuk en ik heb hem in mijn hoofd dus ik ga ervoor..
    Maar je moet niet te snel willen hoor, zorg eerst voor goed herstel en bouw het langzaam op..
    Leuk om te lezen dat het met de rest ook goed gaat!!
    Groeten, Joyce

#859 Reactie

Ank

Hallo Joyce,

Wat een pech heb je meid!
    Ik wens je heel veel sterkte, en dat alles maar goed mag gaan!

groetjes,
    Ank

#860 Reactie

Joke

@Joyce. Ik had hetzelfde als jij: veel plezier van de nieuwe knie, maar de andere kant ging steeds meer pijn doen. Ik kon ook een halve knie krijgen maar omdat ik 6 jaar geleden al een standbeencorrectie heb gehad had ik niet zo veel zin om na een aantal jaren weer onder het mes te moeten voor een totale prothese. De orthopeed begreep dat wel en daarom heb ik nu 2 knieprotheses zoals ik al eerder heb geschreven. En dat gaat prima. Ik heb nog wel wat problemen met een overbelast peesje in mijn voet( ik heb ook doorgezakte voeten met steunzolen)maar wat betreft de knieën ben ik erg tevreden. Ik hoop ook het wandelen, wat ik veel heb gedaan,weer op te kunnen pakken als ook de voetproblemen over zijn.

#861 Reactie

Joyce

Hallo Joke, dat is dus ook iets anders uitgepakt dan je vermoedde. Ik had nooit last van die andere knie en dan inene dit.
    Ik moet vrijdag naar de orthopeed en wil nog even een goed gesprek. Ik heb de ziekte van Bechterew ( ontstekingsreuma) en ik wil ook niet over een jaar ofzo weer onder het mes omdat een evt ontsteking decreet van het gewricht heeft aangetast… Ik krijg ook eerst nog een kijk operatie om te zien of een halve daadwerkelijk kan..
    Fijn voor je dat het goed gaat joh! Het komt bij mij ook wel weer goed, moet er alleen weer ff doorheen!
    Maar we gaan het mooie weer tegemoet dus ik kan buiten in de tuin vertoeven :-))
    Groetjes, joyce

#995 Reactie

Maribel Diederen Ruiz

Hallo lotgenoten,

Ik ben vandaag naar de orthopeed geweest omdat ik veel problemen heb met mijn rechterknie, 7 jaar terug had ik dan aan de linkerknie.
    Nu is de linkerknie rustig, advies van de arts was een knieprothese, hij liet me de foto`s zien en legde me uit hoe versleten het was.

Ik ben een actieve vrouw van 57 jaar en werk parttime, ik ben er nog niet uit of ik nu al een knieprothese wil of dat ik moet wachten om te kijken of het wat rustiger wordt zoals de andere knie.

Wat is jullie ervaring voordat jullie je een knieprothese hebben gekregen.
    En hoe is het nu met jullie knie prothese.

Ben heel benieuwd naar reacties van jullie.

Alvast bedankt.

Groetjes, Maribel Ruiz

#997 Reactie

kathleen

Mocht ik van u zijn ik zou niet te vlug overgaan naar een knieprothese . Het is en blijft tenslotte een vreemd materiaal in u lichaam . Ik word dra 52 j. en ben al toe aan mijn vijfde knieprothese . Gelukkig gaat het bij de meeste mensen niet zoals bij mij maar gezien je leeftijd en als het lukt met de pijn niet te vlug laten doen.
    Groetjes Kathleen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
Reageer op: Blauwe knie na knieprothese
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties

Letselschade verhalen