Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

arthroscopie

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Puck 1 jaar, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Sandra

Nu 5 weken geleden heb ik een arthroscopie gehad i.v.m. een gescheurde meniscus. Zo”n 1/3 van mijn meniscus is verwijderd graad I/II spraken ze over. Nu heb ik nog steeds pijn in mijn knie, loop mank (kan dus ook niet veel lopen), kan niet strekken of buigen en is nog steeds dik. Ik ben afgelopen week net weer op de hometrainer begonnen en heb moeite (door het vocht in de knie) om de trapper rond te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee. Waarom duurt het zo lang ? Normaal gesproken moet je na 2-4 weken toch wel weer normaal kunnen lopen ?

#346 Reactie

Sanne

Zelf heb ik 17 september mijn 2de kijkoperatie gehad in 1 jaar tijd. Maar loop en beweeg ook niet niet zo als het hoort. Maar dat mede door dat ik eigenlijk nog steeds aan het revalideren was/ben van mijn eerste kijkoperatie.

Fietsen is echt de beste oplossing om van je vocht in de knie af te komen. Het is beter om 3x per dag 5a 10 minuten te fietsen dan 30 min in 1 keer. Weet dat de 1ste paar minuten ontzettend pijn doen maar dit gaat echt weg. Verder kun je proberen om het zadel nog iets hoger te zetten. Koelen en hoog leggen helpen ook tegen zwelling.

#347 Reactie

Harry

Het is inderdaad langzamer dan optimaal, maar of dat ook direct betekent dat het niet normaal is/er iets mis is, zou ik niet durven zeggen. Ik denk van niet, want voor iedereen is het herstel anders. Dat hangt ook af van evt. ander letsel dat is gevonden, hoe lang je hiervoor met klachten hebt gelopen, hoe je conditie is, of je bijvoorbeeld veel stress hebt, etc.

Ik heb zelf 2x een arthroscopie gehad. De eerste keer ging het herstel voor geen meter; ik had ontzettend veel pijn, heb 3 maanden met krukken moeten lopen, buigen/strekken ging niet en de knie bleef erg dik. Uiteindelijk bleek er bij mij wel iets verkeerd te zijn gegaan (de orthopeed had een stukje slechte meniscus laten zitten, wat verder was gescheurd). De tweede keer liep ik direct zonder krukken, geen pijnstillers hoeven slikken en met twee weken kon vrijwel ik alles weer.

Ik zou je aanraden goed te blijven overleggen met je fysiotherapeut en als je het niet vertrouwt, contact op te nemen met je orthopeed. Sterkte ermee! smiley

#348 Reactie

Harry

zadel zo hoog mogelijk, en dan met je hak trappen, lukt vaak eerder dat je rond kunt komen. En kijk eens bij lymfedrainage-massage, misschien heb je daar ook baat bij? dat vocht moet echt wel weg hoor, wil je beter kunnen buigen.

succes, gr. Hilde

#349 Reactie

Sandra

Dank voor jullie berichten. Ik ben nu ruim 8 weken na meniscusoperatie en het gaat wel iets beter, maar de pijn aan de binnenkant is nog steeds behoorlijk aanwezig. Ik kan wel wandelen, maar ook nog steeds niet zonder mank te lopen en niet lang. Ik ben (was) in een goede conditie (hardloper), dus daaraan kan het niet liggen. Verder is er geen ander letsel gevonden, maar had ik wel al heel lang klachten (denk uiteindelijk wel zo”n beetje 2 jaar met halen en brengen). De ene keer voelde ik helemaal niets, maar vanaf april is het gaan ontsteken en had ik echt heel veel last totaan de operatie 18 september. Buigen van de knie gaat redelijk (vocht is zo goed als weg) maar het strekken nog absoluut helemaal totaal niet. Ik ben nog niet terug geweest naar de orthopeed, omdat die zei: als het na 3 maanden niet goed was, ik dan nog een afspraak kan maken. Wat vinden jullie ?

#350 Reactie

Tangus

Zelf sta ik voor de zelfde dilemma. Wel of niet terug gaan naar de orthopeed. Want bij mij gaat het ook niet goed.

Maar wat zegt je fysio en zijn jullie al begonnen met oefenen. En krachttraining.

Hoe is het met de pijn?

#351 Reactie

H

Sandra, ik zou zeggen maak die afspraak, je bent al 2 maanden na de operatie en misschien is er ook een paar weken wachttijd weer? dan ben je na 3 maanden aan de beurt toch?.
    kan zijn dat je littekenweefsel hebt he? kan je fysio dat dmv massage technieken soepeler maken misschien?

succes

#352 Reactie

Sandra

Hoi Tangus en Hilde (de Hilde?)

Fysio zegt dat het nog steeds wel volgens protocol is. Het kan dus wel. Pijn heb ik echter nog wel steeds. Ik ben wel begonnen met krachtoefeningen en deze worden wel uitgebreid en dat gaat ook wel, zolang ik maar niet hoef te strekken want dat doet pijn. Houd ik mijn knie gebogen dan gaat het allemaal redelijk.
    Zal woensdag nog even navraag doen bij de fysio over de mogelijkheid van littekenweefsel.
    Maar ik denk inderdaad dat het misschien toch handig is om advies te vragen aan de orthopeed. Ik denk dat zolang er niet opnieuw een MRI gemaakt word, deze onzekerheid blijft,zeker omdat ik aan mijn linker knie ook 2x geopereerd ben omdat de 1ex niet voldoende was weggehaald.

#819 Reactie

Sylvana

Ik ben nu bijna 4 maanden verder en had een maand geen last meer van mijn knie, tot zaterdag! Hij is weer steeds dik en er zit enorm veel vocht in…. Dus ik probeerde vanmorgen de dokter weer te bellen om maar weer eens een afspraak te maken omdat ik er niet te lang mee wil lopen alleen is ze een week op vakantie. 🙁

Nu moet ik tot volgende week wachten… Had gehoopt dat mijn problemen nu wel over zouden zijn maar ze zijn er nog steeds… Ontzettend vervelend!!

#881 Reactie

Eef

Hoi, 12 maart jl. Is er een groot stuk van mijn binnenste meniscus weggehaald nadat mijn knie ruim een week op slot zat. Het herstel wilde ook niet opschieten veel pijn in mijn kuit en erg dik. Verleden week zijn ze er eindelijk achter gekomen dat ik trombose had. Nu bloedverdunners en pijn is flink minder… Vandaag ook een steunkous gekregen en dat voelt goed, het lijkt of ik mijn been beter kan strekken, buigen gaat nog steeds niet. Wel voel ik nu bij het lopen wel pijn in mijn knie op de plaats van de meniscus. Ik weet niet meer wat normaal is…. Iemand ervaring? Volgende week moet ik weer terug komen bij de orthopeed.
    Groetjes Eef

#1616 Reactie

Staschya

Ik loop nu al meer dan een jaar met mijn knie ben pas op 27-6-2016 geopereerd we zitten nu in november en ga er nog steeds 3 tot4 keer per week door heen loop ook 2 dagen per week bij de fisio en ik zou nu niet meer weten wat ik moet doen kan iemand mij advies geven ben pas 26

#1652 Reactie

Vero

Hey,
    Ik heb net een mri laten nemen en daarop is te zien dat ik een horizontale scheur heb in de posterieure hoorn van de mediale meniscus met uitbreiding naar het corpus. Er zijn ook parameniscale Cysten..
    Zou ik daarvoor ook den arthro moeten laten doen? Of zouden ze dit conservatief behandelen?
    En zouden ze hechten of een stukje wegnemen?
    Ik zelf ben 32 jaar
    Alvast bedankt voor een reactie

#1746 Reactie

Mate

Het is nu net 4 maanden geleden dat ik werd geopereerd aan m” meniscus. Ik kon meteen al stappen na de operatie, en begon de 2e dag al te fietsen. Alles ging goe tot nu zaterdag wanneer ik 15min had gevoetbald, tijdens ging het nog goed maar kort erna stond het dik, zeer veel vocht in de knie. Kan er niet opstappen. Wat doe ik?:(

Heb er zeer spijt van dat ik ben geopereerd. 🙁

#1785 Reactie

:P

ik ben 2 maanden geleden geoppeerd aan mijn meniscus, ik had een gescheurde meniscus toen moest ik kijkoperatie en kwamen ze der achter dat ik plaatmeniscus heb , nu 2 maanden later heb ik nog steeds super veel last, ik ben ookal bij de fysio en die vind het ook raar, wie heeft dit nog meer gehad? en weet wat dit is ???

#1877 Reactie

Jane

Ik heb in januari de tweede kijkoperatie gehad. De eerste was in september 2015. Na de eerste operatie heb ik 2 x een injectie i(ontstekingsremmer) in mijn knie gehad. De tweede keer hielp dit goed totdat een driekwart jaar later de klachten weer terugkwamen. Toen bleek dat hij opnieuw gescheurd was. In januari dus weer opnieuw. Helaas gaat het herstel nu dramatisch. Kort na de operatie ging het redelijk goed (3 dagen op krukken en al na een week op de fiets) maar toen werd de knie dik. Er zat en zit nog veel vocht in en hij is ook een beetje warm en behoorlijk dik. In de knieholte zit een bal van vocht. Als ik zit voel ik niets maar als is veel loop bijv. een uurtje door de stad dan kan ik hem bijna niet meer buigen . Ik fiets veel zowel op een toer- als racefiets. Zodra hij eenmaal gebogen is gaat het goed. Verder is traplopen en opstapjes pijnlijk. De knie is dik en stijf en dat nog na 6 maanden. Heb nu 1 x op mijn aandringen een injectie in de knie gehad. Zou 3 maanden werken maar na 3 weken was hij uitgewerkt. Slik nu nog steeds Diclofinac en Meloxicam Auro. Heb direct na de operatie fysio gehad maar dat hoefde maar 5 keer en toen ging het goed en was de knie niet zoals nu. Al met al spijt dat ik me heb laten opereren maar een scheurtje laten zitten heeft misschien ook vervelende gevolgen. Kijk het nog even aan. Ieder advies is welkom.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
Reageer op: arthroscopie
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties

Letselschade verhalen