Knie.nl

Alles over de knie

Knie.nl

Knieprothese en detectiepoortjes op luchthaven)

Dit onderwerp bevat 11 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  N. 3 weken geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Frida

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van lotgenoten die met een knieprothese de controles op de luchthaven hebben ondergaan.
    Over een paar weken ga ik voor het eerst op vliegvakantie sinds ik mijn knieprothese heb. Mijn orthopeed (die inmiddels niet meer mijn behandelend arts is) heeft mij geen “prothesepaspoort” gegeven.
    Ik ben dus heel nieuwsgierig hoe er op de luchthavens wordt omgegaan met iemand waarbij alle alarmbellen gaan rinkelen bij de detectiepoortjes.

Gr.
    Frida

#431 Reactie

Gerda

ik heb onlags gevolgen en het piepte inderdaad vanwege mijn radiuskop prothese.
    je moet even uit de rij en je wordt even gefouilleerd maar je kunt gelijk zeggen van ik heb een knieprothese en dan wordt je alleen even gefouilleerd maar dat stelt echt niks voor, niets om je zorgen te maken,

Groetjes gerda

#432 Reactie

Ayssa

Hi Frida.

ik vlieg regelmatig,en elke keer gaan die alarmpoortjes weer af,ik hou mijn kniepasje altijd in de hand.
    Fouilleren is zo geklaard,niks aan het handje.

Groetjes,AYse.

#433 Reactie

Mirjam

Ook ik heb al een aantal keren te maken gehad met controle op luchthaven met tkp het ligt een beetje aan de controleur. Meestal licht fouilleren zeker als je uitlegt dat je een prothese hebt. Maar 2 weken terug (denk dat het een nieuweling was) werd ik heel uitgebreid gecontroleerd als of ik een crimineel was, en dan op het eind controle met handmatig detectie en piepte dus bij de knie(had ze dat niet eerder kunnen doen) en was toen klaar. Het is wel altijd iemand van het zelfde geslacht die je controleert.
    groet mirjam

#434 Reactie

Frida

Dank jullie voor de reakties!
    Ik heb geen moeite met fouilleren hoor. Jarenlang heb ik op krukken gelopen en gingen ook alle alarmbellen af. Omdat ik echt niet zonder krukken kon moest ik dan ook gefouilleerd worden.
    Nu kan ik wel een paar stappen zonder krukken doen maar ook echt niet meer dan een paar meter. Ik kan wel zonder krukken door het detectiepoortje maar tja, ook dan gaan de alarmbellen weer smiley
    Dat wordt dus flink uitleg geven over de knieprothese. Ik denk dat het op schiphol geen probleem zal opleveren. Ben wel benieuwd hoe ze daar in het buitenland op reageren.

Gr.
    Frida

#435 Reactie

Ida

Hallo allemaal,

ik heb ook een knieprothese, en ben benieuwd of het mogelijk is dat bij een winkel alarm af gaat door mijn knie? Of ligt het aan als je iets nieuws aan hebt, maar wanneer stopt het dan met piepen, ik vind het heel vervelend, ik kan er niks aan mijn kleding vinden….

groetjes

#436 Reactie

Jolanda

HOI IDA IK HEB EEN NIEUWE KNIESCHIJF EN BIJ MIJ GAAN DE ALARMBELEN IN DE WINKEL OOK PIEPEN IK HEB EEN BRIEF VAN HET ZIEKENHUIS DIE IK KAN LATEN ZIEN EN DAN IS ER NIETS AAN DE HAND

#437 Reactie

Ria Timmerman

Geopereeerd aan schouder (was gebroken)bevat nu metalen schroeven,Vraag? Ga voor t eerst weer vliegen gaan nu de poortjes piepen? Volgens huisarts reageert chirurgisch staal niet.. Wie heeft ervaring?
    Groet Ria

#438 Reactie

Corrie

ik heb een schouder prothese en knie prothese bij de poortjes op het vliegveld gaan ze piepen als ik er door ga ,heb nu een foto van de schouder dat ik kan laten zien dat er een prothese in zit .en van de knie heb ik een pasje dat ik kan laten zien .
    groetjes Corrie

#439 Reactie

Frida

Mijn ervaring is dat pasjes geen enkel verschil maken voor de security (en terecht hoor). Met protheses moet je er maar vanuit gaan dat alle alarmbellen afgaan en dat je extra wordt gecontroleerd. En daar kom je uiteindelijk ook gewoon doorheen als ze hebben vastgesteld dat het gepiep echt vanuit de gewrichten komt. Wat extra tijd incalculeren (afhankelijk of je naar een schengenland vliegt of niet)kan sowieso geen kwaad smiley

Gr.
    Frida

P.S. Bij winkels gaan bij mij de alarmbellen nooit af. Alleen de poortjes op de luchthavens gaan flink tekeer als ik er doorheen loop

#1311 Reactie

A.Nieman

Is het mogelijk een knieprotese te deblokkeren.
    Nu pas na anderhalf jaar gast mijn prothese knie loeien en piepen bij winkels
    A.H…..Hema….xenos …vomar noem maar op.
    Het is erg vervelend om steeds aangekeken te worden .ook al heb ik een kaartje waarop
    Staat dat ik een prothes knie heb.
    Ik will dat niet meer …hoe kom ik daar van af.

#1550 Reactie

N.

Binnenkort krijg ik ook een knieprothese. is een pasje of verklaring niet verplicht voor de douane? En heeft deze verklaring ook een houdbaarheidsdatum?

Groetjes van Nancy

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Knieprothese en detectiepoortjes op luchthaven)
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.